Vakantie! Hoe breng je die het liefst door?

plaats een nieuw onderwerp in het hondenforum meest recente onderwerpen in het hondenforum

honden page profiel MartineMartine

honden foto van Martine

Ik moet zeggen dat we daar ingegroeid zijn. Eerst zijn we twee jaar op vakantie gegaan zonder hond, maar omdat we steeds vroeger naar huis terugkeerden voor onze hond(en), zijn we gaan zoeken naar dingen waar ze meekonden.
Onze eerste keer was heel voorzichtig een weekend B&B in de Ardennen. Ik herinner me nog dat we nog geen halfuur daar waren en de eigenaar had ons gezegd dat we de honden gerust konden loslaten, en we hoorden een stem vanachter de struiken bij de buren met de vraag of die grote witte hond in hun keuken soms van iemand hier was.
We stonden al onmiddellijk met rode kaken, er was een kinderfeestje aan de gang en Ylena had toch wel een gat in de omheining gevonden en was gaan kijken. :-)

Sindsdien zijn we erin gegroeid en gaan we jaarlijks met de honden naar zee en naar de Ardennen voor een week. Het is leuk en genieten van hun plezier, maar niet meer de vakanties die we gewoon waren... we gingen graag op cultuurreis en één keer strandvakantie en gewoon rustig alle dingen doen die we wilden. Dat kan niet meer met onze meiden... maar dit is op een andere manier gelukkig zijn en ook leuk (alleen vermoeiender :-D )

honden page profiel Landseer ectLandseer ect 3 doggies

honden foto van Landseer ect

" Ik vraag me af of jullie steeds op vakantie gaan met jullie hond(en) en hoe en waar jullie die vakantie dan doorbrengen.
I"

Nee, wij gaan nooit op vakantie ivm. de honden.

En als we vakantie hebben, dan zijn dat de weken waarin we extra veel aandacht voor de honden hebben.

We wonen in Zeeland, dus zijn we dan elke dag wel op of in het water te vinden met de honden.

Hopelijk dit jaar een nieuwe motor voor achter de boot, dus dan wordt het helemaal feest met 2 honden (en het baasje ) die gek van water zijn.

honden page profiel Diesel & Bumper Diesel & Bumper

honden foto van Diesel & Bumper

Ik ga meestal met mijn dochter op vakantie, mijn man blijft thuis, op de honden en zijn eigen vee passen.

honden page profiel MaartMaart 3 doggies

honden foto van Maart

vakantie is hier in het teken van WK, dus ja, hond(en) gaan dan wel mee.

Dagelijks keihard trainen en tussendoor aan het WK deelnemen... Best leuk.

In de zomer gaan we altijd met de familie een weekend naar de Ardennen, dan neem ik ook een hond of 2 mee en ben er de ganse tijd mee op stap dan, voor hun is het dan ook even volledig de kop vrij maken.

honden page profiel HondenboelHondenboel 3 doggies

honden foto van Hondenboel

Ik ben 2x zonder hond geweest en ik vond ondanks dat hij het super heeft gehad. Daarna met hond (en) rond de jaarwisseling naar B&B in Zeeland voor paar daagjes. Dit jaar April weekend weg met andere chi liefhebbers en hhondjes mee natuurlijk. Ik ga niet vaste prik op vakantie zeg maar, dus we doen ook weleens een week extra aandacht thuis en als het dan ook nog super weer is gaan we ieder dag naar het water. Maar zonder hondjes op vakantie doe ik niet meer. Ik mis ze al na 1 nacht logeren als ik ergens heen moet en ze niet mee kunnen.

honden foto van Spreken is zilver Zwijgen is Goud.

Gewoon lekker thuis met de diertjes.

honden page profiel Hettie & CharliiHettie & Charlii

honden foto van Hettie & Charlii

Ik ga dit jaar met mijn meiden op vakantie, met ieder apart, een paar dagen cultuur opsnuiven. Dan kan Charlii helaas niet mee. Maar ik hoop ook nog een paar dagen met haar op stap te gaan, in Duitsland het liefst, niet te ver weg maar daar waar het mooi is.

honden page profiel .. 3 doggies

honden foto van .

Ja hoor, hier ook. Sowieso reist mijn hond al vaak met me mee door heel het land, maar dat zijn meer uitjes dan vakanties. Wat vakanties betreft, ook wij hebben hierin moeten groeien. De eerste jaren zochten we altijd een oppas, dat doen we niet meer nadat het een keer finaal mis is gegaan.

Deze zomer gaan we naar Zwitserland met een andere HP'er en direct na thuiskomst pakken de hond en ik het eerste vliegtuig naar Kiev (Oekraïne). Hier is hij al meermaals geweest en wat vond hij het geweldig. Een andere sfeer, omgeving en met je hond erbij kom je op de een of andere manier heel andere mensen tegen dan normaal.

Ik heb nog veel landen op mijn 'verlanglijstje' staan en probeer ervoor te zorgen dat de hond gewoon mee kan. Het kost wat meer, in de vorm van zowel geld als moeite, maar het is het waard. Althans, vind ik.

honden page profiel Stabij GijsStabij Gijs 3 doggies

honden foto van Stabij Gijs

Mijn ouders hebben een stacaravan (hier in nl) dus daar zijn we int weekend + vakantie

vorig jaar hebben we gijs opgehaald in de vakantie, ik geloof niet dat een andere vakantie dat nog kan verbeteren ;)

honden page profiel LexieLexiegoedgekeurde fokker 3 doggies

honden foto van Lexie

We doen het beide; korte vakanties in de buurt (NL, Ardennen) met honden, stedentrips en zonvakanties zonder honden.

kan van beide volop genieten. En een week niets moeten vind ik ook erg fijn, al mis ik het wandelen met de honden dan stiekem toch.

honden page profiel RenateRenate 3 doggies

Met één of twee honden ging ik nog wel eens een lang weekend naar Duitsland ofzo, met vijf wordt het wat lastiger. Dus blijf ik gewoon thuis, met af en toe een uitstapje en veel wandelen/zwemmen in de omgeving. Ze achterlaten in een pension is voor mij geen optie, ook al snak ik soms wel eens naar de zon.

honden foto van teckelventje Lobke Lodewijk en de rest.

nou vakantie zit er niet meer in voor mij,ging vaak naar oosterhout met Lobke, in een huisje van de oppas, helaas heeft ze het huisje niet meer, wel ben ik van plan om af en toe een dag weg tegaan met of zonder honden, gaik zonder weg dan gaan ze naar de oppas, met mijn scootmobiel en 2honden is het nou eenmaallastig reizen .maar ze komen niets te kort , ben trouwens niet zo,n vakantieganger , en ga ik weg dan blijf ik in nederland dat is mooi zat.Hein.

honden page profiel KeesKees 3 doggies

honden foto van Kees

Buiten het vakantieseizoen ga ik graag naar Vlieland. Heerlijk eiland voor mensen en honden.

honden page profiel miekemieke 3 doggies

honden foto van mieke

Boefie gaat mee op vakantie, sterker nog, wij passen de vakantie op Boefie aan :-)
Dit jaar hebben we voor het eerst een seizoen plek op een camping in Nederland. Prachtig wandel gebied voor de hond, en genoeg te doen voor ons. Ik kan me geen vakantie voorstellen zonder hem.....

honden page profiel MattieMattie

Wij gaan een maal een week naar Zeeland met de hond, dat doen we elk jaar. Nu gaan we ook nog een lang weekend naar Duitsland, ook met hond. In de zomervakantie gaan we drie weken naar Spanje zonder hond. Zij gaat naar een fijne vakantieopvang hier in de buurt. Dan krijgen we steeds foto's en filmpjes van Bonny dus missen we haar wat minder als we zien hoe leuk zij het heeft.

honden page profiel MarissaMarissa

Vakantie is hier voor het hele gezin en daar maakt Sam deel van uit dus gaat hij gewoon met ons mee. Omdat we hier ook nog met kleine kindjes zitten gaan we toch niet al te ver weg. Dit jaar staat Texel op het programma. En omdat de zomervakantie in België net iets langer duurt dan in Nederland is het er waarschijnlijk al lekker rustig.

Eén keer per jaar doen we een weekend Centerparks met de schoonfamilie die absoluut niet graag honden hebben  en dan komt mijn zus een weekend op Sam babysitten, lekker in z'n vertrouwde omgeving. Gewoon omdat ik hem dan liever thuis heb dan dat er de hele weekend mensen om hem lopen te zeuren en te mopperen. Maar het liefst van al heb ik hem gewoon bij mij altijd en overal...

honden page profiel Rachelle & Hummie Rachelle & Hummie 3 doggies

honden foto van Rachelle & Hummie

Mijn perfecte vakantie zou zijn als Hummie meekan, haha.

Vorig jaar midweek weggeweest, met andere hond en veel mensen. Mijn opa en oma waren 50 jaar getrouwd, dit was gepland en belangrijk dus helaas kon ik niet veel anders. Was eigenlijk te vroeg voor Hummie. Veel van hem gevraagd die midweek. Maar ook genoten aan het meertje, en heerlijk gewandeld.

In vreemde omgeving zonder bekende andere hond kon Hummie echt niet alleen blijven. Die fout heb ik helaas toen wel gemaakt. Dat betekend als ik wegga hij overal mee heen moet kunnen. Ook dat vind hij erg spannend, vooral groepen mensen en andere honden als deze aan de lijn zitten. Momenteel dus niet veel optie om op vakantie te gaan. Mensen waarmee ik gaan willen niet alleen maar wandelen of dingen doen in het buurt van een huisje.

Graag zou ik in een rustigere periode alleen met hem naar zee zijn gegaan. Ik durf geen autobaan te rijden, wat dus ook helaas ophoudt.

Ik hoop volgend jaar samen met een vriendin en hond een midweekje naar zee te gaan buiten hoogseizoen. Met als voorwaarde dat ik Hummie niet alleen kan laten.

Dit jaar staat er in juni een weekendje gepland. Hoogstwaarschijnlijk gaat Hummie dan naar de oppas. Is hij bekend, en heeft lekker andere honden om te spelen. Waarschijnlijk gaan we in de buurt van zee. Zo jammer dat hij niet meekan, want daar zou hij zeker weten wel van genieten.

honden page profiel team Shadowteam Shadow

honden foto van team Shadow

Shadow is tot nu toe 2x mee geweest op vakantie. 2x in Nederland. Daarvan 1x in Beekse bergen voor het animal event en in het bos daarnaast heerlijk gecanicrosst.

Mijn ouders en ik gaan nooit tegelijk op vakantie zodat de hond gewoon lekker thuis kan blijven. Vorig jaar kwam ik om 5 uur s'ochtends thuis van Cyprus en zijn mijn ouders om 8 uur vertrokken naar hun vakantie.

Dit jaar ga ik ook zonder hond maar volgend jaar als mijn portomonee iets minder gul is dan wil ik met hem naar Engeland om daar lekker een aantal dagen te gaan hardlopen (trailrunnen).

Een vakantie naar frankrijk voor de Trophee des montanges (9 daagse canicrosswedstrijd) staat nog op het verlanglijstje.

Volgende forumvraag: Geslaagd!
De HondenPage maakt gebruik van cookies. Dit zorgt er voor dat onze website voor jou als bezoeker beter werkt. Daarnaast gebruiken wij o.a. cookies voor onze webstatistieken en advertenties.info / verbergen en toestaan